Torre

Tjena mors!
Idag äre torre (hihhi ett slangord för torsdag, kom på de nu ;D)
Sorry sorry för att jag inte har bloggat på nån dag (räknar inte) men här kommer det som har hänt ;D

Måndag:
Haha typ inget hände förutom att vi bytte platser...  wäää fick sitta LÄNGST fram bredvid jacob :(
men har kommit på en bra sak, fanny sitter ensam vid sitt bord så dom lektioner vi inte har anna kan tessie som sitter bredvid jonatan byta plats till breve fanny. sen ludde som sitter brevid carro kan sätta sig breve jonatan (dom är vänner) och så sätter jag mig vid carro :D peeeeeeeeeeeerfekt!

Tisdag:
Blev lite "rädd" för att jag har ju Matte/NO profil och Carro har Internationellt så är typ ensam på min profil så visste inte var jag skulle sitta... men det gick bra ändå för vi fick va med andra Matte/NO profilen och där finns Matilda ;) Jag satte migm ed Hannes, Oliver Matilda och bredvid Matilda satt Elina.
Jag skickade massa lappar med Matilda & Hannes och Hannes och Oliver bråkade lite :P Men vi fick höra värsta föreläsninge om Allemansrätten :O
 Boring xd
Ah men sen skulle vi delas upp i grupper och gå tipspromenad och svarap å frågor om allemansrätten och såklart blev vårat bord SIST att få gå ut -.- Jag tog min cykel 8> men fick skjutsa Matilda och så gick vi promenaden. men sen så kom jago ch hannes före dom andra tillbaka och ALLA andra grupperna stod och vänta för det skulle va samling innan man fick gå :P så att blev typ skitsura på matilda och elina när dom kom :P
ja men vi sluta typ litei nnan tre så fick skynadm ig hem och byta om och lite sånt, sen cyklade jag till stallet. kom typ vid tjugo i fyra och mikaela hade inte skrivit upp hästarna än :O
men tillslut (vid typ fem i fyra) kom hon och skrev upp och jag fick LADY som var den enda jag INTE ville ha :O
men fick byta med cornelia iaf, hon hade snow :P men så s mikaela att snow hoppar jättestort över dikena så då blev jag typ lite rädd :P gjorde iaf iordning henne och globus som mikaela skulle rida. han är väldigt charmig i spiltan ;D
men på teorin sa mikaela att jag fick byta till skrållan (♥) och jag blev typ jätteglad men visade inte de för elin som skulle ha haft skrållan ville typ ha henne... så istälelt frågade jag henne om hon blev ledsen men hon sa att det  inte gjorde något för det skulle bli kul att rida en häst hon inte ridit förut (snow) :P
det var jättekul att rida ut som vi skulle göra!!! skrållan var skitpigg och när vi skulle trava LÅNGSAMT upp för en backe skenade hon upp typ :P men sen var hon tvungen att typ tvärstanna för lady som var framför oss var ganska långsam... :P
vi fick hoppa två diken också, det var JÄÄÄTTEKUL! :D hon hoppade lite kantigt typ men de blev typ nåt galoppsprång efter och de va kul :) sen galopperade vi på en gångväg och det var roligast för då var alla hästarna skitpigga! fast red nästan om lady. kändes som på en galoppbana :D :D
efter ridningen gick jag upp till klubbrummet och åt middag med hanna w ;)
sen cykla jag hem och satte mig vid datorn :P

Onsdag:
kom till skolan och mötte carro som hade tagit rakstabussen :P vi hade spanska först och det var faktiskt helt okej för carol fick inte ett enda utbrott :D
sen var det... hm.. jag tror det var NO men anna ksulle vakta niorna som ahde nationella prov så vi fick ha helklass med magnus :PppppPPPp
men några var inte klara med miljöbeskrivningen så magnus hade bokat datasalen och han ville att alla skulle sitta utanför om man var klar. carro och jag satte oss där utanför korridoren och "jobbade" med so:n :P
typ alla kilar i klassen satt också där och alla vi typ kastade omkring julles keps :P vi skojade med oliver också ;D
sen vare typ matte och vi hade matte då osså :P hahah är lite trött nu så bli inte sura om jag skriver weird :''o
men ja.. sen vare lunch.. kommer inte higå vare var för mat men typ korv stroganoff... tror jag... carro och jag åt då :P men  sen ...vare ju lång rast men jag tror vi bara satt utanför klassrummet och snacka med hannes och oliver. juste, så vare ja!! det var bara vi fyra inne för de va jättevarmt ute (a''
sen var det NO och vi fick tillbaka NO-proven och gick igenom proven... jag fick G+ som var det bästa man kunde få ;D
jag fick bara ett fel, jag fick fel på den frågan för att jag glömde skriva om jordaxelns lutning :(
men aja efter NO:n var det mentorstid för mig tessie och fanny ;D
vi snackade om NO-provet och så och jag berättade för anna att jag inte hade pluggat ett dugg inför provet :P har aldrig pluggat inför ett prov... hahahha :P
men fanny fick G+ också och hon var säkert jättebra :D
efter en ganska lång mentorstid slutade vi och hannes hade väntat på mig :P vi gick till cyklarna och då mötte vi fanny och tessie :P jaa men vi fick följa med dom till alby, fast först cyklade jag och hannes till vivo för att köpa en varsin piggelin ;D
sen cyklade vi till alby med fanny och tessie och så satte vi oss på en klippa och pratade lite och tog kort på varann ;D
sen cyklade vi mot kompisgungan och hannes och jag stannade igen för att köpa en varsin piggelin, de va ju asvaaaaarmt!
sen cykla vi till kompisgungan och gungade litem en hannes sköt en hård boll mot mig och jag blev sur på han.. efter ett litet tag åkte jag hem och satte mig lite vid datorn.
sen vid nio vare greys anatomy och jag kolla på de :) sen gick jag typ och la mig.

Torsdag:
försov mig -.- tjugo i åtta blev jag väckt av mamma -.- men fick duscha skitasnabbt och sen fixa allt, packa gympakläder, sminka mig, torka håret med en hårtork, platta luggen, göra en frisyr, fixa kläder till mig (det sgjorde jag först av allt :P), göra diskmaskinen .. (eller har inte gjort den än) och så cykla jag till skolan :D kom PRECIS samtidigt som rakstabussen!! :D
så gick in med carro och vi hade so först. eller vi hade nutidsorientering (frågesport) och jag fick bara 6 rätt :( fick rätta patriks lapp haha så ajg skojade ltie med honom ;D
men sen... hm.. vare .. ojojoj, jag tror.. juste de va idrott! de va friidrott som vanligt men dom delade upp oss i olika grupper... som tur var hamna jag med carro och fanny :D
vi körde först kast med liten boll och sen ... typ 60 m och sen gick vi en runda :P
sen satt vi och pratade lite och sen slutade idrotten :P
sen gick vi till lunchen, de va chicken nuggets!!! :D
efter de cykla vi till vivo och köpte glass, och sen cykla vi till kompisgungan. men på vivo var dom andra killarna i klassen och dom hörde att vi skulel dit så dom cykla om oss och tog kompisgungan :( carro och jag satt och gungade lite för tessie och fanny hade aldrig gått till kompisgungan, dom hade gått hem till fanny för att hämta tessies grejjer.
men tessie ringde och sa att om carro och jag kom till skolan skulle vi få glass :P
vi cyklade dit och fick en varsin piggelin ;D
sen efter ett tag började engelskan och carol fick ett litet utbrott :P men åttorna mobbar typ killarna i våran klass så mycket att skolan har polisanmält åttorna :O så några kilalr i klassen fick gå till sjuksyster och ta kort på sina blåmärken från åttorna :O
men de va lite överdrivet för åttorna var ju inte taskiga eller så, dom retas ju bara lite :O
men jaja bara för de fick vi sluta efter engelskan men carros buss fick inte förens efter fyrtio minuter så satt och väntade med henne :D <333
vi tog massa foton på varann :P
men sen cykla jag hem och drack lite juice och satte mig vid datorn ;D
nu sitter jag här och chattade nyss lite med fanny på facebook och så ska jag åka till foilen snart :)

På lördag ska jag på fiolläger med hannes i södertälje -.- ska sova där men eftersom de inte bara är att spela fiol brukare va lite kul ibland men det ska REGNA! :'(

aja, såg att inlägget är väldigt långt nu, rekordlångt så ska nog inte skrivaa mer ;D kanske kommer ett bildinlägg lite senare (: <3

byebye! :D <33333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0